orkafilm logotyp

Biedronka: Shakeomat. Making of.

Reżyseria

Szymon Pawlik

Agencja

Duda Polska

Dom produkcyjny

OTO Film

Postprodukcja

ORKA

Managerowie postprodukcji

Piotr Kłosowicz, Maria Kluczyk

Supervisor

Marek Subocz

Montaż

Mateusz Rybka

Dźwięk

Cafe Ole

Color grading

Piotr Sasim, Fred Van Eeden

3D model

Jakub Ludwiczak

Lighting & rendering

Tomasz Oleksa (lead 3D), Jakub Ludwiczak, Bartosz Dziubiel

VFX

Marcin Struniawski

Compositing & online

Marek Subocz, Mikołaj Korecki, Łukasz Romanow, krzysiek pucula, Dawid Miara, Michał Kwiatkowski, Artur Świerczewski, Bartosz Przybytek, Bartosz Nuckowski, Michał Faliński, Vladimir Tarasiuk, Jędrzej Sosnowik

Jak nadmuchać ogromny, biedronkowy sterowiec, tłumaczy kierownik postprodukcji, Piotr Kłosowicz:

Głównym wyzwaniem projektu było stworzenie realistycznego modelu zeppelina w kształcie biedronki z loga klienta. Skoro mieliśmy konkretny wzór, sprawa wydawała się prosta, a jednak… Czasami teoretycznie najłatwiejsze rzeczy sprawiają najwięcej kłopotów, o czym świadczy ogromna liczba konceptów, z których wybieraliśmy.

Kiedy uporaliśmy się z wielkim balonem, okazało się, że aura dokoła nie sprzyja świętowaniu. Pogoda na planie nie dopisała i trzeba było ożywić kadry przez wymianę nieba we wszystkich ujęciach, dodanie światłocieni, odbić itp.

Nie zabrakło także bardziej, hmm, przyziemnych wyzwań. Każdy z bohaterów posiadał telefon, który miał wyświetlać wtedy jeszcze nieistniejącą aplikację. Dodatkowo oczom niektórych osób miały ukazywać się hologramy produktów do nabycia w promocji. S-f level expert, ale podołaliśmy!

Pełny spot:


Koncepty: Dawid Szatarski, Adrianna Glowacka, Artur KoppEditing: Mateusz Rybka